RSS 2.0

Var hälsade, ödesryttare

Mitt första inlägg, alltså. Jag har klurat länge på det här, ungefär lika länge som jag klurat på om jag ska starta en blogg eller inte. Men när jag nu är så otroligt förtjust i att läsa om andras pixelhästar, communityns tankar, ideér, åsikter, etc, så har jag bestämt mig att ge det en chans.

Men hur börjar man blogg på enklaste sätt, när man aldrig bloggat en rad i sitt liv? Jag tänkte köra en enkel metod och låna ett koncept som jag hittade hos Myra Riverfall, nämligen: "Tio fakta om". På så sätt blir jag inte lika anonym heller. Observera att det mesta är fakta om mig, spelaren bakom Charlotte Snowborn, och inte min avatar i sig. Henne tar vi en annan dag.

  • Jag är ett Decemberbarn född 92
  • Jag är gift
  • Jag har en enorm passion för djur, speciellt katter och hundar,som jag förövrigt har här hemma. Två Borzoier och två huskatter.
  • Jag älskar musik såsom Loreena McKennit, Faun, Abney Park. Spelar en del gör jag också, helst Fall out New Vegas.   
  • Jag avslutade aldrig min skolgång, vilket språket då och då skvallrar om, jag har tappat den lilla grammatik jag har kunnat. Jag tror ni kan märka bristerna i språket
  • Jag är i dagsläget sjukskriven (Tack vare PTSD) så jag skrotar omkring hemma tillsammans med djuren.
  • Jag vill bli Marinbiolog, när jag lyckas ta tag i studierna.
  • Jag samlar på Living Dead Dolls, för Namnet Charlotte Snowborn är baserat på en av dessa dockor som jag drömmer om att ha i min ägo, nämligen Frozen Charlotte. Likaså smeknamnet jag gett henne, Lottie. Men Lottie gick inte att välja som första namn I mitt huvud heter hon alltså Lottie Snöfödd
  • Jag har i verkligheten bytt namn, numera heter jag Leona
  • Jag pratar både engelska och svenska eftersom min man är Engelsman. Hemma talar vi nästan uteslutande engelska.
Och där har ni förhoppningsvis fått en överblick av vad jag är för filur. Observera att jag egentligen är rätt social, men jag är så blyg så att jag blir nästintill socially awkward, tyvärr. Det är däremot tusen gånger enklare när någon annan tar första kontakten. Majoriteten av inläggen lär röra SSO och SSL, men då och då slinker säkert ett så kallat IRL-inlägg upp. Jag är som sagt ny på det här med bloggande. Dessutom lär det inte fyllas  på med närmare fem inlägg om dagen, här talar vi ett om par i veckan ungefär. Jag vill att det här ska vara roligt. Så ni ödesryttare, ni får en bild av Ivana, min äldsta tik, och så sätter vi punkt för det här inlägget.
 
 
 Självklart får ni inte ta bilden föreställandes min ryska skönhet =)
 
2014-05-27 @ 12:15:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ave, och tack för att du tittar in till Lottie Snöfödds lya, här ska du vara välkommen.
I SSO är jag alltså, Charlotte Snowborn, ödesryttaren och med viss trolighet reinkarnationen av Aideen.
Jag bakom skärmen är född december -92 och hör då till de spelare som växte upp med SSL, som jag återfann i slutet på mars 2012 genom SSO. Jorvik reinkarnerades för mig då, den där trista marskvällen.