RSS 2.0

Att levla

Jag är en periodmänniska i grund vilket resulterar i att jag i vissa perioder tycker att det är riktigt kul att levla och i andra verkligen avskyr det.Just nu är jag i en period då jag tycker att det är helt okej att levla, nya fina hästar och inte mycket att göra så det är ju ett schysst tidsfördriv.
 
Men idag hamnade jag i ett dilemma, jag blev tillfrågad av en, för mig, helt okänd spelare om hen kunde få levla Gaia. Jag blev ärligt talat lite ställd, för vad gör man? Säger man artigt nej och låter bli att anmäla, är man trevlig men anmäler, varnar man personen för konsekvenserna som kan uppstå när man indirekt ber om någons lösenord?
För jag förstår om man vill levla någons nya häst, då får man ju en gratis chans att pröva dem nya hästarna.
Jag tror ju att majoriteten som frågar faktiskt menar väl, men jag kan inte hjälpa att bli lite misstänksam, vilket brukar resultera i ett "Nej, mitt konto är privat." och det är ju inte konstruktivt.
 
Men sedan kommer funderingen, borde man anmäla det, för det kan ju dessutom vara någon som faktiskt vill åt ens konto, även om jag tror att det är ytterst ovanligt så finns det trots allt personer som inte har goda avsikter med att levla en häst. Så hur gör man?
Själv har jag den enkla regeln att aldrig lämna ut lösenordet till någon, den enda som någonsin varit inne på mitt konto förutom jag själv är min man när jag inte haft möjlighet att mata eller göra ryktesuppdrag. Och inte ens han kan lösenordet, det är sparat i min dator istället.
 
Nåja, jag får fortsätta att levla mina hästar själv. Effy är redan uppe i level 11 och Gaia i level 7 så det går framåt.
 
Egenlevlad, Gaia.
 
 
2014-06-07 @ 16:58:21 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ave, och tack för att du tittar in till Lottie Snöfödds lya, här ska du vara välkommen.
I SSO är jag alltså, Charlotte Snowborn, ödesryttaren och med viss trolighet reinkarnationen av Aideen.
Jag bakom skärmen är född december -92 och hör då till de spelare som växte upp med SSL, som jag återfann i slutet på mars 2012 genom SSO. Jorvik reinkarnerades för mig då, den där trista marskvällen.