RSS 2.0

Let's play

Först och främst, hoppsan, vad många ni blev. Jag antar att det är på grund av länkningen från Esme som ni hittade hit och jag hoppas såklart att några av er tittar in lite då och då.
 
Om SSO har jag inte mycket att säga för tillfället. Jag, som många andra, går väl mest och väntar på onsdagen just nu. Utöver det så har min sjukdom bråkat med mig rätt rejält i ett par dagar, så jag ber om ursäkt till alla som försökt prata med mig i spelet. Jag orkar inte riktigt i perioderna som jag knappt kommer ihåg mitt eget namn.
 
Vad jag istället har pysslat med är att spela Fallout New Vegas, igen. Hur kan man inte älska en post-apokalyptisk värld som frusit sedan 50-talet? Jag hoppas verkligen att Bethesda jobbar med Fallout 4, det ryktas i alla fall om att det är vad de jobbar med och det känns ju rimligt nu när ESO är släppt. För er som undrar så är Bethesda samma spelutvecklare som ligger bakom både Elder Scrolls och Fall Out-serien.
Något som slagit mig när jag läst bloggar är att många tycks spela andra spel utöver SSO, något jag tycker är riktigt roligt att se då jag själv är fruktansvärt förtjust i att spela. Det är väldigt kul att det dessutom lyfts fram av många tjejer som spelar då spelindustrin i många fall ser väldigt mansdominerad ut trots att de som spelar är ungefär hälften tjejer, hälften killar.
Är ni många som spelar andra spel än SSO? Jag har märkt av att Sims och Skyrim verkar vara populära spel bland många bloggare, och också att många då och då efterfrågar andra spel att spela.
Jag tänkte passa på, när jag ändå har den här plattformen, att rekommendera er Fallout-serien (okej, de två första är äldre spel så där får man ha översyn med grafiken) som jag själv älskar. Det är ett ganska våldsamt spel och det finns en anledning till åldersgränsen, men det är inget värre än Skyrim. Faktum är att man kan märka vissa likheter i spelen när det kommer till de hårda och cyniska NPC:erna, fast där upphör väl likheten.
 
I Fallout spelar du istället i framtiden, efter att världen har fallit samman efter andra världskriget, och ett kärnvapenkrig utbröt och förstörde världen som vi känner den idag. Ta bara hänsyn till åldersgränsen, den finns av en anledning, inte att man inte kan spela det om man är underårig, men det förekommer våld i spelet.
 
Startmenyn från Fallout 3
2014-06-01 @ 21:23:57 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ave, och tack för att du tittar in till Lottie Snöfödds lya, här ska du vara välkommen.
I SSO är jag alltså, Charlotte Snowborn, ödesryttaren och med viss trolighet reinkarnationen av Aideen.
Jag bakom skärmen är född december -92 och hör då till de spelare som växte upp med SSL, som jag återfann i slutet på mars 2012 genom SSO. Jorvik reinkarnerades för mig då, den där trista marskvällen.