RSS 2.0

Dag 4: Min historia med Starstable

Först och främst, ursäkta frånvaron. Jag har spenderat några dygn på sjukhus och under permissonerna har bloggen varit absolut lägsta prioriteringen. Jag mår däremot bättre nu!
 

Min historia med Starstable började när det första Starshine Legacy-spelet släpptes. Jag var med i, dåvarande, Pollux hästboksklubb och fick därigenom de fyra SSL-spelen.
För mig var det något magiskt och nytt, ett fantasyinspirerat hästspel var mer än vad jag kunde drömma om. Jag spelade igenom spelen gång på gång under perioden när de kom (jag var väl mellan 11-13 när de kom, hujjedamej!) och jag minns väntan efter fortsättningen. Star stable har jag å andra sidan knappt spelat, jag fick först tag på Höstryttaren via Genevieve Nightbard och de tre följande spelen via Esme. Dessa har jag fortfarande knappt spelat då min dator tycks ha något mot dem.
Alltså startade min historia med en nagelbitande stämning vid 11 års ålder när man skulle rädda Starshine från Mr Sands, och jag fick upptäcka Jorvik.
SSL har betytt mycket för mig och det är det som utgör grunden till varför jag idag spelar SSO, och även hur jag fann denna fantastiska värld.
 
Lottie och Aysu i ett snötäckt Jorvik.
2014-09-11 @ 20:06:10 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ave, och tack för att du tittar in till Lottie Snöfödds lya, här ska du vara välkommen.
I SSO är jag alltså, Charlotte Snowborn, ödesryttaren och med viss trolighet reinkarnationen av Aideen.
Jag bakom skärmen är född december -92 och hör då till de spelare som växte upp med SSL, som jag återfann i slutet på mars 2012 genom SSO. Jorvik reinkarnerades för mig då, den där trista marskvällen.