RSS 2.0

Dag 2: Min starthäst

Åh vad jag har ångrat och älskat min starthäst.
Frostmagic aka Fjalar skapades ju, precis som Lottie, även han mitt i natten och var väl inte så värst genomtänkt. En ljus häst skulle jag ha, men absolut inte en vit, så Fjalar blev en kompromiss.
Jag är en fuxmänniska i djupet av mitt hjärta, och jag minns hur avundsjuk jag var på andras starthästar i början, men skam den som ger sig. I dagsläget är jag väldigt förtjust i min apelkastade lilla åsna som med tiden vuxit sig större i mina ögon. Jag är, som många andra, konservativ när det kommer till starthästarna och det här är hästen som följer med på alla huvuduppdrag och jag skulle inte kunna tänka mig någon annan.
Däremot står han oftast och dammar i stallet annars då jag föredrar andra kroppstyper på hästarna.
Men trots att han kanske inte var mitt förstahandsval så har Fjalar fastnat och jag är glad över min
"Bröderna Lejonhjärta-häst".
 
Fjalar och Lottie
2014-09-02 @ 16:23:26 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ave, och tack för att du tittar in till Lottie Snöfödds lya, här ska du vara välkommen.
I SSO är jag alltså, Charlotte Snowborn, ödesryttaren och med viss trolighet reinkarnationen av Aideen.
Jag bakom skärmen är född december -92 och hör då till de spelare som växte upp med SSL, som jag återfann i slutet på mars 2012 genom SSO. Jorvik reinkarnerades för mig då, den där trista marskvällen.